Безпечне довкілля.5 клас

Адреса електронної пошти вчителя: vera55mila32@gmail.com
Viber: +380505025364

Тема: Безпечне довкілля.

Матеріали:  Підручник - за посиланням: Основи здоров’я (Бойченко, Василенко, Гущина) 5 клас
Завдання: 
- Опрацювати матеріал (вказаного вище підручникаст. 154-155.
- Ознайомитись з матеріалом :
Єдине відоме нам місце у Всесвіті, де існує життя, це наша планета — Земля. Можна скільки завгодно мріяти про міжзоряні подорожі, та поки що не знаємо планети, на яку людство могло б переселитися, вичерпавши багатства своєї. Земля— спільний дім усіх народів, які її населяють. Нам не байдуже, як ставляться до природи в інших країнах, адже забруднення не має кордонів. Воно поширюється з вітром, дощами, річками і морськими течіями. Земля — спільний дім, не лише людей, а й рослин і тварин, усього живого. Через споживацьке ставлення до природи вже зникло багато їх видів. Деякі види занесено до Червоної книги. Це означає, що вони перебувають на межі вимирання. Перед загрозою знищення опинилися тропічні ліси — «легені планети». Щороку дедалі більше територій перетворюються на пустелю, зокрема через надмірне випасання худоби. Земля — дім тих, хто живе сьогодні й житиме завтра. Нинішнє покоління має піклуватися не лише про себе, а й про своїх нащадків — дітей, онуків, правнуків. Головна цінність суспільства - життя і здоров’я людини. Щороку збільшується кількість чинників, які негативно впливають на наше життя та здоров’я. У більшості випадків їхня поява пов’язана з діяльністю людини й науково-технічним прогресом. Людину природа забезпечила всім необхідним для життя: сонячним світлом і теплом, чистим повітрям, здоровою їжею, питною водою. Частину природи, що оточує людину, з якою людина нерозривно пов’язана та безпосередньо взаємодіє ,називають навколишнім середовищем або довкіллям.
Безпечне середовище не загрожує життю людини та не погіршує її здоров’я. Людина прагне поліпшити, удосконалити довкілля, в якому живе, зробити своє життя безпечним та комфортним. Для цього вона змінює навколишнє середовище. Щоб прокласти автомобільні дороги та залізниці, люди руйнують гори. Греблями перегороджують річки. Створюють штучні водойми для зрошувальних систем. Осушують болота, на їх місці будують міста. Порушуючи рівновагу, що існує в природі, людина шкодить і собі.
Створення двигунів внутрішнього згоряння (вирішення проблеми швидкого пересування, але це призвело до підвищення травматизму на дорогах, токсичними автомобільними вихлопами забруднюється довкілля).
Застосування добрив і отрутохімікатів (підвищили врожайність, знешкоджуємо паразитів, гризунів, але це шкодить здоров 'ю людини, викликає захворювання).
Добування нафти та використання нафтопродуктів (розвиток енергетики й транспорту, але порушується природна рівновага шкідливими викидами в повітря та воду забруднюється оточуюче середовище).
Виробництво пластикових пляшок і упаковок (вирішення проблеми пакування, зручність у користуванні, але ці упаковки не переробляються, вони токсичні, забруднюється оточуюче середовище).
Вижити людство може лише тоді, коли кожен землянин дбатиме про навколишнє середовище. Задовольняючи особисті потреби, необхідно пам’ятати про майбутні покоління. Людство має виконувати правила співжиття на Землі:
  •  Любити і шанувати Землю, яка благослов­ляє життя і управляє ним.
  •  Вважати кожен день священним і святку­вати зміну пір року.
  •  Не ставити себе над іншими живими істо­тами і поводитись так, щоб вони не зникали.
  •  Бути вдячним рослинам і тваринам за їжу яку маємо.
  •  Не оскверняти багатств Землі виробництвом зброї.
  •  Не наживатись на багатствах Землі, а відновлювати їх.
  •  Споживати багатства Землі раціонально бо всі земляни мають на них однакові права.
Щоб уникати небезпек, треба вміти їх розпізнавати. Про деякі небезпеки ти вже знаєш. Наприклад, небезпечно порушувати Правила дорожнього руху, пустувати з вог­нем, купатися в незнайомих місцях.
Численні небезпеки навколишнього світу поділяють на три групи: 
1. Природні
2. Техногенні
3. Соціальні
Первісним людям загрожували переважно природні небезпеки: холод, спека, сніг, дикі тварини, отруйні рослини, явища природи (землетруси, виверження вулканів, повені, грози тощо).
У результаті діяльності людини виникають численні техногенні небезпеки. Вони спричинені використанням техніки.
Техногенні небезпеки: електричний струм, підвищений рівень радіації, забруднення шкідливими хімічними речовинами, пил, шум, вібрація. До них також належать пожежі, вибухи, забруднення довкілля відходами виробництва, транспортні аварії.
Техногенні небезпеки погіршують здоров’я людей, а часом навіть загрожують їх життю.
Буває, що сама людина стає джерелом небезпеки для інших.Такі небезпеки називають  соціальними.
Це можуть бути: хуліганство, розбій, бандитизм, тероризмШкідливі звички - куріння, алкоголізм, наркоманія - також соціально небезпечні.
Однак, попри різноманіття небезпек, усі вони мають спільну рису - завдають шкоди здоров’ю людини. Людина може захворіти, травмуватись або навіть втратити життя.
Виявляється, що поведінка людини може спричинити небезпеку для неї самої та інших.
Існують потенційні небезпеки, тобто приховані. Вони можливі за певних умов. Найчастіше такі небезпеки виникають, коли людина щось не передбачила, щось забула, чогось не помітила, чи порушила певні правила.
Теми для міні-проектів (1 на вибір, виконання в зручному форматі):
1) Намалюйте плакат, що попереджає про небезпеку забруднення довкілля та необхідність збереження природного середовища.
2) Що ти бажаєш змінити навколо себе?
3) Спрогнозуйте позитивні та негативні наслідки технічного прогресу.
Відео: 
7 порад як подбати про екологію і зекономити. 

Немає коментарів:

Дописати коментар