Гурток "Народна творчість". Дистанційне навчання.

17.03.2022р. 5-А та 5-Б класи        

Контактні дані для зворотнього зв'язку з вчителем 

Адреса електронної пошти вчителя: vera55mila32@gmail.com Viber: +380505025364

Розділ: Основи кольорознавства і композиції

Тема: Практична робота. Створення композиції за власним задумом, «Руш» (динамічної); «Радість» (емоційної).

Матеріали та інструменти: аркуш паперу, фарби, пензлик, простий олівець, гумка, стаканчик для водички, кольоровий папір, клей, ножиці.

Завдання: Ознайомитись з матеріалом та намалювати або зробити аплікацію на тему"Радість"

Ознайомитись з матеріалом:  

Художнє конструювання та композиція

Художнє конструювання - це творчий метод проектування об’єктів технологічної діяльності, спрямований на створення людиною естетично вдосконаленого виробу.

Спосіб художнього конструювання дизайнер використовує на заключному етапі проектування, дизайнерський нагляд здійснює на технологічному етапі. На конструкторському етапі (етапі пошукового макетування) дизайнер здійснює добір конструкційних матеріалів для пошукового макетування, моделювання демонстраційного зразка або конструювання зразка виробничого; обирає інструменти та обладнання відповідно до технології обробки деталей нової конструкції, їх з’єднання, оздоблення; організовує робоче місце; здійснює економічне та екологічне обґрунтування майбутнього виробу, проводить міні-маркетингове дослідження щодо попиту на виріб.

Але не менш важливими є попередні етапи художнього проектування дизайнерів: добір асоціативного ряду зображень і анотація творчого задуму, клаузура і пошукове ескізування майбутнього артефакту, кольорове рішення й остаточна дизайнерська пропозиція. Художнє проектування, на відміну від художнього конструювання у просторі, стосується створення композиції майбутнього виробу на площині кольорографічними засобами.

Поняття «композиція» однаковою мірою стосується різних видів творчості - художнього конструювання, декоративно-ужиткового мистецтва, живопису, архітектури, музики тощо. Отже, композиція - це поєднання окремих елементів у єдине художнє ціле, що в конкретній зоровій формі виражає задум автора.

У художньому конструюванні існують такі види композиції: фронтальна та об’ємна (об’ємно-просторова).

Фронтальна композиція широко використовується у творах декоративно-ужиткового характеру, де фактура матеріалу часто надає рельєфності композиції (текстиль - гобелен, скло - вітраж тощо), композиція виконана техніками аплікація, розпис, пірографія, геометричне та тригранно-виїмкове різьблення на площині тощо.

Об’ємна - це композиція виробу, яку ми сприймаємо з усіх боків (об’ємні вироби - токарство, верстатне обладнання, скульптура, дрібна пластика, малі архітектурні форми, твори декоративно-ужиткового характеру, різні утилітарні об’єкти, зокрема, посуд, меблі тощо).

Будь-які види композиції створюються за допомогою певних засобів: композиційного центру, симетрії й асиметрії, ритму, контрасту та нюансу, пропорції тощо.

Статика і динаміка в композиції

Рівновага можлива як ілюзорне сприйняття збалансованості різних ознак: ліній, плям, об’ємів, кольору, фактури, текстури тощо. На площині з прямокутними формами можна також досягти ілюзорної рівноваги. Наприклад, картина, розміщена над меншим паралелепіпедом, зрівноважить в інтер’єрі ліву та праву сторони від вертикальної осі світильника.

Композиція може викликати у глядача відчуття її більшої або меншої динамічності, тобто рухомості.

Динаміка - організація площини, об’єму чи простору та інших засобів виразності, де відображено цілеспрямований рух, емоційне чи фізичне напруження, силу (мал. 251). Наприклад, довгий і вузький прямокутник з орнаментом здається динамічнішим, ніж квадрат. Динамічнішими видаються також предмети, що мають гострокінцеві та гострокутні форми.

Динамікою в композиції ти зможеш яскраво передати свій настрій, вибухи емоцій і почуттів, радість, виокремити красу форми й декору дизайнерських пропозицій, пошукових макетів, моделей, виробничих зразків. Предмети в динамічній композиції найчастіше розташовуються по діагоналі, асиметрично. Крім прийому асиметрії, використовується контраст форм і розмірів, кольорів і плям, тонів і фактур.
Статика - організація площини, об’єму чи простору та інших засобів виразності, за якої відображено нерухомість, відчуття спокою (мал. 252).
Ритмічні композиції
Ритм є властивістю, характерною для багатьох явищ природи, життя людини: серцебиття, дихання, ритмічні цикли року, відпливи й припливи моря. Як відображення закономірностей реального світу, ритм увійшов у всі види мистецтва, став одним із необхідних засобів організації художньої форми. У дизайні, образотворчому й декоративному мистецтві відчуття ритму створюється чергуванням матеріальних елементів у просторі.
Повторюваність елементів, форми та інтервалів між ними і наявність чітко вираженої закономірності називають ритмом (мал. 253).

Графічна композиція “Емоційний стан людини”


17.02.2022р. 5-А та 5-Б класи        

Контактні дані для зворотнього зв'язку з вчителем 

Адреса електронної пошти вчителя: vera55mila32@gmail.com Viber: +380505025364

Розділ: Основи кольорознавства і композиції

Тема: Поняття композиції. Практична робота. Створення композиції за власним задумом, пласкої - «Коло» (геометрична).

Матеріали та інструменти: аркуш паперу, фарби, пензлик, простий олівець, гумка, стаканчик для водичики, кольоровий папір, клей, ножиці.

Завдання: Ознайомитись з матеріалом та намалювати веселку, зробити веселку з кольорового паперу.

Ознайомитись з матеріалом:  

Слово "композиція" в перекладі з латинської буквально означає складання, побудову структури художнього твору, обумовлену його змістом, характером, призначенням. Як художня форма композиція зазнає з часом неминучих змін. Робота художника над композицією - це творчий процес, для якого однаково важливі розвиток індивідуального художнього почуття і логічного інтелектуального мислення. Як термін слово "композиція" почали вживати в епоху Відродження. Композиційні прийоми у повній мірі залежать від видів мистецтва. Композиція подібно стовбуру дерева, органічно пов'язує коріння і гілки образотворчої форми, підпорядковує її елементи один одному і цілому. Поряд із загальними закономірностями композиції, кожен вид мистецтва має свою специфіку і навіть один і той же композиційний засіб може використовувати по-різному. Якщо в живопису композиція допомагає передати ілюзію простору, його глибину, то в народному і декоративноприкладному мистецтві художник композиційними прийомами, навпаки, прагне підкреслити об’єм або площину об'єкту, що декорується. Властивість декоративної композиції - декоративне перетворення будь-якої натури, виділення нарядності, мальовничості.

Композиція в колі. 

Коло належить до «циркульних» форм, змушує глядача концентрувати свою увагу і одночасно викликає відчуття руху. Коло - замкнена, геометрично чітка і в той самий час дещо невизначена фігура. Це зосереджена в собі форма. В ній поєднуються відцентрові, центрові сили і кругові рухи. Не маючи вираженої підстави, коло завжди нестійке. У нього одна вісь, що проходить через центр, але незліченна кількість площин симетрії. Можна підкреслити зорову підвішеність форми кола, розташувавши орнамент кільцями. Також рухливий зірчастий орнамент, або розетка, чітко виділяють його центр. Композиція в колі має форму диска (плаского, опуклого або увігнутого), часто зустрічається в прикладному мистецтві. Це і посуд, і круглі щити, і ґудзики.



10.02.2022р. 5-А та 5-Б класи        

Контактні дані для зворотнього зв'язку з вчителем 

Адреса електронної пошти вчителя: vera55mila32@gmail.com Viber: +380505025364

Розділ: Основи кольорознавства і композиції

Тема: Колір, кольорознавство. Властивості кольорів, ахроматичні і хроматичні кольори, спектральні кольори, теплі та холодні кольори; змішування кольорів. Практична робота. Вправа для закріплення основних правил кольорознавства: «Веселка».

Матеріали та інструменти: аркуш паперу, фарби, пензлик, простий олівець, гумка, стаканчик для водичики, кольоровий папір, клей, ножиці.

Завдання: Ознайомитись з матеріалом та намалювати веселку, зробити веселку з кольорового паперу.

Ознайомитись з матеріалом:  

Якого кольору ваш настрій :https://www.triora.ua/kakogo-tsveta-vashe-nastroenie/

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1Pme_Onmol--h_ecfwAFWszQP8ntggKoF/edit?usp=sharing&ouid=114444793147094223327&rtpof=true&sd=true

Кольорознавство

Історична довідка
  Початок досліджень, які стали основою сучасної науки про кольори, поклав Ісак Ньютон. Він визначив, що білий колір-це результат змішення всіх кольорів, першим виділив спектральні кольори - червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.
  Перший, хто створив струнку систему кольорів, був Леонардо да Вінчі. Він встановив, що різноманіття кольору, відкрите ще стародавніми греками і римлянами, може бути обмеженим. Да Вінчі писав: "простих кольорів - 6: білий, жовтий, зелений, синій, червоний і чорний". 
  Леонардо да Вінчі виділив також два можливих аспекту кольору: художній та фізичний. 
  Німецький поет Й. В. Гете написав цілий трактат про природу кольору. Досліди Гете з кольоровими тінями показували, що діаметрально протилежні кольори і є як раз тими, які взаємно викликають один одного в свідомості глядача. Жовтий колір вимагає синьо-фіолетового, помаранчевий - блакитного, а пурпуровий - зеленого і навпаки.    
Словничок термінів
Кольорознавство -  це система знань про колір і його властивості.
Колористика - наука про кольори, що включає знання про природу кольору, основні і додаткові  кольори, основні характеристики кольору, кольорові  контрасти, про змішування кольорів, колорит, колірну гармонію, колірну мову.
Колір -  властивість тіл викликати певні зорові відчуття у відношенні із спеціальним спектральним складом та інтенсивністю відбитого видимого відображення.
Колірний спектр – це смуга, отримана шляхом розкладання променя білого світу на складові кольори за допомогою скляної призми.

Всі кольори створюються з трьох основних кольорів спектра:
Синій
Червоний 
Жовтий
3і змішаних кольорів:
Зелений  
Фіолетовий 
Помаранчевий
Проміжні кольори - різні за відтінком і яскравості виходять від змішування між собою різних колірних тонів і домішок до них білого і чорного кольорів. 
Групи кольорів
1.Ахроматичні кольори (безбарвні).
Білий
Чорний
Сірий та його відтінки
Ахроматичні кольори характеризуються тільки ступенем їх яскравості (світло-сірий, темно-сірий тощо.) 
2.Хроматичні кольори (спектральні) 
Це всі кольори і відтінки спектра: пурпуровий, кармінно-червоний, кіноварно-червоний, помаранчевий, жовтий, жовто-зелений, зелений, синьо-зелений, ультрамариновий (синій), блакитно-фіолетовий, пурпурово – фіолетовий, тощо.
 Хроматичні  кольори мають три властивості: 
1) яскравість, 
2)колірної тон, 
3)насиченість.

Колірний тон - одна з характеристик кольору, що визначає його відтінок по відношенню до основного кольору спектра. Наприклад, один червоний колір має жовтуватий відтінок, а інший синюватий. 
  Змішуючи червоний колір з іншими фарбами, можна отримати нескінченну безліч кольорів, які відрізняються один від одного по колірному тону. 
   Людське око розрізняє до 400 відтінків. 
Колір відіграє важливу роль у нашому житті та діяльності. У природі немає нічого безколірного. Людина живе у різноманітному кольоровому світі. 
 Важливим є навчити дитину правильно сприймати кольори, співвідносити їх і використовувати у своїй діяльності. 
 Наука колористика є провідним джерелом для отримання елементарних знань і уявлень про кольори.
Практична робота «Веселка»
Веселка вважається самим прекрасним явищем природи. За веселкою ми можемо спостерігати в небі тільки після того, як пройде дощ. Вона з'являється внаслідок заломлення сонячних променів через краплі вологи. Адже крапельки продовжують парити в повітрі навіть у дощ закінчився. Дане явище природи включає в себе 7 основних кольорів. Кожний колір виглядає, як дуга. Дані кольори формують яскраву, барвисту веселку. 

03.02.2022р. 5-А та 5-Б класи        

Контактні дані для зворотнього зв'язку з вчителем 

Адреса електронної пошти вчителя: vera55mila32@gmail.com Viber: +380505025364

Тема: Прийоми та техніка ліплення з пап’є-маше. Практична робота. Ліплення малих скульптурних форм з пап’є-маше. "Тварини", "Тарілочка".

Матеріали та інструменти: Мисочка з водичкою кімнатної температури, клей ПВА, пензлик для клею, клейонка для поверхні столу (щоб не забруднити та не намочити), тарілка, олія або вазелин, газета.

Завдання: Ознайомитись з матеріалом та виготовити композицію "Тварини", "Тарілочка" .

Ознайомитись з матеріалом:  

З французького вважається, що мистецтво пап'є-маше зародилося у Франції, однак це не зовсім вірно: виробів з пап'є-маше (фр. «жеваная папір») у Франції не було до самої середини XVII століття, а батьківщиною цього виду мистецтва є Китай, де був винайден папір. При розкопках на території Давнього Китаю були виявлені шоломи, виготовлені методом пап'є-маше, і період створення цих шоломів коливається між 202-му і 220 роками до н. е.

Далі захоплення пап'є-маше поширилося на територію Японії і Персії, де таким методом виготовлялися маски для спеціальних церемоній, і тільки в 70-ті роки XVII століття пап'є-маше стало відомо у всьому світі, в тому числі і у Франції. У 1740 році почалося виробництво лакованих виробів з пап'є-маше за зразками, привезений з Японії. Бізнес виявився настільки вдалим, що стали виготовлятися все більше нові предмети і техніки, завдяки яким вироби володіли такою ж міцністю, як дерево.

Найчастіше пап'є-маше використовувалося для виготовлення ляльок. У Франції було налагоджено їх масове виробництво, і нині ці ляльки у великій ціні серед колекціонерів. Донині техніка пап'є-маше використовується в театрах при виготовленні декорацій. Вони виходять дуже легкими і їх без зусиль можна переміщати по сцені. А якщо подібні вироби не піддавати впливу вологи, вони можуть прослужити дуже довго.

Існує три види технік виготовлення предметів з пап'є-маше. 

  1. Перша, класична техніка пап'є-маше являє собою пошарове склеювання на заздалегідь підготовленої моделі маленьких шматочків мокрого паперу. Шарів паперу може бути близько ста. В якості клею застосовують полівінілацетатний клей або крохмальний клейстер.
  2. Другий метод характерний тим, що виріб формується з рідкої паперової маси. Рваний на дрібні шматочки папір заливається гарячою водою і поміщається в тепле місце на цілу добу. Потім цю суміш кип'ятиться, віджимається через сито або марлю, розпушується і висушується. Далі маса змішується з крейдою і в неї поступово, при постійному помішуванні додається столярний клей або крохмальний клейстер. Довівши це до консистенції сметаноподібного тіста, наносять його на підготовлену форму і залишають до повного висихання.
  3. Третій метод передбачає склеювання виробу подібно фанері, під пресом з пластин щільного твердого картону. Коли виріб висихає, його шпаклюють, шліфують, грунтують, розписують і покривають декількома шарами лаку. Моделі для формування виробів виконуються в основному з глини, пластиліну, гіпсу або дерева.

Для сучасного споживача вироби з пап'є-маше привабливі тим, що вони виготовлені з застосуванням натуральних матеріалів. Якщо якісно навчитися цьому виду мистецтва, воно може стати досить прибутковою справою, адже в техніці пап'є-маше можна зробити все що завгодно. Це може бути оригінальна розписна скринька, маска, ялинкові прикраси, ляльки і навіть меблі.

Головне - проявити фантазію і запастися терпінням, адже будь-які вироби ручної роботи цінуються набагато вище фабричних, бо як унікальні та виробляються в більшості випадків в єдиному екземплярі. А все, що потрібно для «виробництва», - всього лише декілька старих газет і клей.

Пап'є маше вироби - покрокова інструкція ліплення з паперової маси своїми руками + фото оригінальних ідей :https://uk.top2022.net/10173292-papier-mache-crafts-step-by-step-instructions-for-sculpting-from-paper-pulp-with-your-own-hands-photos-of-original-ideas

Фігурки тварин з пап'є маше. Людські фігури з паперу в техніці пап'є маше

Источник: https://solnysh.ru/uk/otnosheniya/figurki-zhivotnyh-iz-pape-mashe-chelovecheskie-figury-iz-bumagi-v.html

Тарілка з пап'є-маше

Технологічна послідовність виконання виробу:
  1. Нарвіть газети на невеликі шматочки
  2. Візьміть миску з водою кімнатної температури та клей ПВА
  3. Візьміть тарілку, переверніть її добре змажте її олією або вазелином, щоб виріб не прилип.
  4. Перший шар викладаємо вологі шматочки газет
  5. Наступний шар смазуємо клеєм за допомогою пензлика.
  6. Виконуємо приблизно 5 шарів, можна більше, в залежності від бажаної товщини виробу.
  7. Коли приклеєні всі шари паперу, тоді залиште виріб при кімнатній температурі на 2 дні, до повного висихання.
  8. Після повного висихання, зніміть виріб з тарілки, це зробити буде не складно за допомогою жирного шару олії.
  9. Виріб та краї можна натерти наждачним папером, для гладкої поверхні.
  10. Нанести шар шпаклівки.
  11. За допомогою акрилових або масляних фарб, гуаш розфарбуйте тарілочку, можна намалювати малюнок для оздоблення.
  12. Покрити лаком та дати висохнути.

27.01.2022р. 5-А та 5-Б класи        

Контактні дані для зворотнього зв'язку з вчителем 

Адреса електронної пошти вчителя: vera55mila32@gmail.com Viber: +380505025364

Тема: Прийоми та техніка ліплення з пластиліну. Практична робота. Ліплення малих скульптурних форм з пластиліну: «Ботанічна скульптура», «Морські пригоди», «Улюблений герой».

Матеріали та інструменти: пластилін, дощечка, стеки, картон 1 аркуш.

Завдання: Ознайомитись з матеріалом та виготовити композицію за власним вибором з запропонованих тем.

Наприклад: 

Друзі природи підготували розповідь про мешканців підводного царства.

Батьківщина золотих рибок – Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок із країни. Шанують таких рибок у Китаї і у наш час. 

Найбільша у знайдених в океані медуза була понад 2 метри завбільшки, а довжина щупалець дорівнювала 36,5 метра. 

Осі і морська камбала. Живе вона завжди на дні моря. Лежачи поглядає вверх – чи не пливе до неї здобич. Для того, щоб бути непомітною, камбала змінює своє забарвлення. 

Панує над морями Нептун і хвилі моря слухаються його. Бачите, що рибки великі і малі, сміливі і боязкі, яскраві і непомітні, схожі між собою і різні. Серед них і наша чарівна золота рибка. Всі вони плавають біля чарівного палаце Нептуна.


Золота рибка чарівна і знає, що ми ознайомимося із скульптурою. На  відміну від живопису і графіки твори скульптури є об’ємні і круглі. .
- Для чого використовують скульптуру?
- Ми виготовляли статуетку. Її можна взяти в руки, розглядати з різних боків. Скульптуру навколо якої можна обійти і розглянути з усіх боків, називають круглою скульптурою. Але коли скульптура зустрічається з іншими, вже добре знайомими видами мистецтва – архітектурою, вона наче притискається до стіни – розчиняється в ній, або навпаки – виростає з площини стіни. При цьому ми бачимо тільки частину об’ємного зображення. Зображення, що виступає над площиною, або заглиблюється в неї називають рельєфом. 
Робота з глиною, пластиліном
1. Ліплення, фарбування виробів можна проводити тільки на пластиковій дощечці.
2. Пластикову підкладну дощечку під час роботи необхідно розмістити у центрі робочої поверхні.
3. Металеву чи дерев'яну стеку слід розмістити біля підкладної дощечки ліворуч — для ліворуких, праворуч — для праворуких учнів.
4. Попереду пластикової дошки слід поставити відкриту дощечку з пластиліном чи глиною, поряд — чашку з водою.
5. Біля чашки з водою обов'язково має бути серветка з тканини для витирання рук.
6. У разі роботи з ліскою або міцною капроновою ниткою заборонено намотувати її на руки або на інші частини тіла.
7. Не можна залишати шматочки глини чи пластиліну на столі чи парті, кидати чи струшувати їх на підлогу.
8. Не можна торкатися брудними руками обличчя, очей.
9. Після роботи слід витерти руки папером або паперовою серветкою, а потім ретельно їх вимити з милом.









Немає коментарів:

Дописати коментар